SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

Σ.Α.Ε.Κ. Λιβαδειάς

  • LOGIN
  • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
    • ΟΔΗΓΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΤΥΠΑ
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ
    • ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
    • ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ
  • ΠΡΑΚΤΙΚΗ
  • CONTACT
  • eclass

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Κανονισμός Λειτουργίας Δημόσιων ΙΕΚ

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5082/2024  “Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και άλλες επείγουσες διατάξεις”

Φ.Ε.Κ. τ.Β 5452 – 30/09/2024 Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ5/160259/ 8-12-2021 απόφασης «Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

ΦΕΚ B 5837 – 15.12.2021Αριθμ. Κ5/160259/15/12/2021  Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Νέος Νόμος 4763/2020

&

Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Γ6α/ΓΠ. 7037/2022 ΦΕΚ 4445/Β/22-8-2022 Κανονισμός λειτουργίας των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και του Ι.Ε.Κ. Ε.Κ.Α.Β.

Αριθμ. 96004/Δ4 ΦΕΚ Β/1318/1-7-2015 Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Γ2/6098/13-11-01 Υ.Α. (Β΄1588) με θέμα: «Τροποποίηση απόφασης Γ2/4321/26.10.88 περί καθορισμού λεπτομερειών λειτουργίας των Σ.Ε.Κ. των Σ.Ε. και των ειδικότερων καθηκόντων των διευθυντών Σ.Ε.Κ., υποδιευθυντών, των υπευθύνων τομέων εργαστηρίων και εργαστηρίων κατεύθυνσης των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων και των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων Σ.Ε.Κ.»

Ν. 5128/2024 (ΦΕΚ A 118 – 30.07.2024) Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. (επισημαίνουμε τα άρθρα 28 και 115 προς ενημέρωσή σας)

ΦΕΚ 4332 τ.Β’ (24/07/2024) Εφαρμογή και λειτουργία της εξ αποστάσεως κατάρτισης στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.).

 ΦΕΚ 2768/Β/2-4-2023 Καθορισμός ωριαίας αποζημίωσης των Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης του άρθρου 55 του ν. 4692/2020 (Α’ 111)

ΦΕΚ 5898/Β/10-10-2023 Τροποποίηση της υπό στοιχεία Κ1/104717/10-08-2020 απόφασης της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Κανονισμός Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτι- σης των Δ.Ι.Ε.Κ.» (Β’ 3393)  ( ορίζεται κατά προτεραιότητα σε κάθε εργαστηριακό μάθημα ή εργαστηριακό μέρος μικτού μαθήματος, ως εκπαιδευτής, εκπαιδευτικός του Ε.Κ. )

ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022 Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο).

ΦΕΚ  114/Α/4-8-2017  Άρθρο 46  παρ. 2 – Νόμος 4485/2017 – Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι.

N. 3528/2007 ΦΕΚ 26 τ. Α΄ Υπαλληλικός Κώδικας

Απόφαση αριθμ. 70662 (ΦΕΚ Β’ 4960 / 08.08.2023)  Καθορισμός της μορφής και του περιεχομένου των εκθέσεων προγραμματισμού και αποτίμησης για την αξιολόγηση του έργου των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των Δημόσιων Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Υπουργική Απόφαση 11408/Κ7/2024 – ΦΕΚ 927/Β/7-2-2024 Ρυθμίσεις θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των Διευθυντών και των Υποδιευθυντών των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων

Διαδικασία Αξιολόγησης Εκπαιδευτών ΣΑΕΚ ΥΠΑΙΘΑ Αριθμ. Κ7/30694 ΥΑ (ΦΕΚ 1904 Τεύχος Β 28 Μαρτίου 2024) των εκθέσεων προγραμματισμού και αποτίμησης για την αξιολόγηση του έργου των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των Δημόσιων Ι.Ε.Κ. αρμοδι-ότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Στρατηγικό Σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Διά Βίου Μάθηση και Νεολαία   (εδώ)

Απαλλαγές από μαθήματα καταρτιζομένων των ΙΕΚ Αριθμ. Πρωτ.: K1/157069/8-10-2019

για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης

Στις 21 Δεκεμβρίου 2020, ψηφίστηκε ο νέος Νόμος 4763/2020 “Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις.» Ο νόμος δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 254/τ.Α’/21.12.2020.

  • Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄, ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ε.Κ.) και συγκεκριμένα από το άρθρο 22 έως και το άρθρο 34, περιγράφονται θέματα που αφορούν τη λειτουργία των ΙΕΚ.
  • Το ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄, από το άρθρο 35 έως και το άρθρο 40 αφορά θέματα για τη ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ – ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟ ΕΤΟΣ – ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ
  • Το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄, από το άρθρο 41 έως και το άρθρο 44 αφορά θέματα για τους ΟΔΗΓΟΥΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ

  Η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.) ανακοίνωσε τη θέσπιση Κανονισμού Λειτουργίας των Δημόσιων και Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης ΙΕΚ. Σκοπός του ΙΕΚ είναι η παροχή υπηρεσιών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αποφοίτους Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) και στους αποφοίτους των Ι.Ε.Κ. χορηγείται  Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΒΕΚ). Η Βεβαίωση αυτή, τους δίνει το δικαίωμα να συμμετέχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης επαγγελματικής κατάρτισης για την απόκτηση Διπλώματος Επαγγελματικής Κατάρτισης, επιπέδου 5. Το Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι αναγνωρισμένο, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Π.Δ. 231/29-7-98), με το οποίο ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο η οδηγία 92/51/ΕΟΚ). Τροποποιήθηκε με το Ν.4763/2020 Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173) Τα προγράμματα σπουδών της αρχικής κατάρτισης αποτυπώνονται στους αντίστοιχους οδηγούς σπουδών, ανά ομάδα προσανατολισμού επαγγελμάτων, τομέα ή ειδικότητα. Ο οδηγός σπουδών κάθε ειδικότητας περιλαμβάνει σαφές επαγγελματικό προφίλ και μαθησιακά αποτελέσματα που αναλύονται σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες κατά μάθημα και ειδικότητα, πιστωτικές μονάδες, αντιστοιχίσεις ειδικότητας και κατάταξης υποψηφίων. Επίσης, περιλαμβάνει το ωρολόγιο πρόγραμμα με διδακτέα ύλη θεωρητικής ή εργαστηριακής ενότητας, διαμορφωμένη σύμφωνα με τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε μαθήματος, τα προσόντα των εκπαιδευτών, τις μεθόδους διδασκαλίας, τον εξοπλισμό, όπως και τα μέσα διδασκαλίας. Τα προγράμματα σπουδών, ανά ειδικότητα, της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, διαμορφώνονται και εποπτεύονται ως προς την εφαρμογή τους από τη Γ.Γ.Δ.Β.Μ.     

Νομικό πλαίσιο

Το πλαίσιο λειτουργίας των δημοσίων ΙΕΚ προέρχεται από τη δεκαετία του 1990, όταν τα ΙΕΚ ιδρύθηκαν ως δομές του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Ωστόσο, οι απαιτήσεις και τα δεδομένα της δημόσιας πολιτικής Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης έχουν εξελιχθεί σημαντικά, ώστε το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο να έχει καταστεί ανεπίκαιρο και σε πολλά σημεία του δυσλειτουργικό.

Με το  Ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163/Α 21.9.2010) προβλέφθηκε η μεταφορά των δημοσίων ΙΕΚ στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και χορηγήθηκε εξουσιοδότηση για την έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας των ΙΕΚ αυτών. Το Τμήμα Επαγγελματικής Επιμόρφωσης της ΓΓΔΒΜ, σε συνεργασία με εξωτερικό σύμβουλο τεχνικής υποστήριξης, προχώρησε στη σύνταξη σχετικού σχεδίου το οποίο αναρτάται σήμερα σε διαβούλευση. Το σχέδιο λαμβάνει ιδίως υπόψη της επικείμενη μετάβαση των δημοσίων ΙΕΚ στις Περιφέρειες και ενσωματώνει την εμπειρία της εφαρμογής του προϋφιστάμενου πλαισίου. Ο αρχικός Κανονισμός Λειτουργίας των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (ΓΓΔΒΜ), ψηφίστηκε με το Ν. 4186 (ΦΕΚ 193, τ.Α’, 17-9-2013) “Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις” και τέθηκε σε εφαρμογή με την Υπουργική Απόφαση αριθ. 12081/21-10-2013 (ΑΔΑ: ΒΛΛ39-ΖΡΝ). Στη συνέχεια τροποποιήθηκε με την Υπουργική Απόφαση αριθ. 5954/23-6-2014 (ΑΔΑ: 7ΟΕΡ9-ΧΨΟ) και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1807, τ.Β’, 2-7-2014.

ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 3528 ΦΕΚ Α΄ 26/ 9.2.2007  Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.

Τροποποιήσεις του κανονισμού:

Στο Νόμο 4203 (ΦΕΚ 235, τ.Α’, 01-11-2013) “Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και άλλες διατάξεις”, στο άρθρο 25, παρ. 5 αναφέρονται τροποποιήσεις στον Κανονισμό Λειτουργίας.

Στο Νόμο 4264 (ΦΕΚ 118, τ.Α’, 15-5-2014) “Ρύθμιση θεμάτων Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης”, στο άρθρο 47, παρ. 2,5,6 αναφέρονται τροποποιήσεις στον Κανονισμό Λειτουργίας.

Στο Νόμο 4386 (ΦΕΚ 83, τ.Α’, 11-5-2016) “Ρύθμιση θεμάτων Δια Βίου Μάθησης”, στο άρθρο 42, παρ. 1,2 αναφέρονται τροποποιήσεις στον Κανονισμό Λειτουργίας.

Στο Νόμο 4452 (ΦΕΚ 17, τ.Α’, 15-2-2017) “Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις”, στο άρθρο 12, παρ. 7,9 αναφέρονται τροποποιήσεις στον Κανονισμό Λειτουργίας. Στο Νόμο 4473 (ΦΕΚ 78, τ.Α’, 30-5-2017) “Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης”, στο άρθρο 4, παρ. 7 αναφέρονται τροποποιήσεις στον Κανονισμό Λειτουργίας.

Στο Νόμο 4547 (ΦΕΚ 102, τ.Α’, 12-6-2018) “Ρυθμίσεις για ζητήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης”, στο άρθρο 87, παρ. 2,3 αναφέρονται τροποποιήσεις στον Κανονισμό Λειτουργίας.

Στο Νόμο (N.4763/2020) “Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης ” Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις.

Στο Νόμο 4823/2021 (ΦΕΚ 136/Α/03-08-2021)  Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις. ΕΦΚΑ: ΑΔΑ: 69ΔΓ46ΜΑΠΣ-Κ40 – Πρακτική άσκηση σπουδαστών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»

Στο ΦΕΚ B 5837 – 15.12.2021  Αριθμ. Κ5/160259/15/12/2021  Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Στο  ΦΕΚ B 800 – 23.02.2022 Αποζημίωση καταρτιζόμενων Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που πραγματοποιούν Πρόγραμμα Μάθησης σε εργασιακό χώρο. Καθορισμός ωριαίας αμοιβής εκπαιδευτών ενηλίκων Aριθμ. 2/106902/0022 Καθορισμός ωριαίας αμοιβής εκπαιδευτών ενηλίκων Δημοσίων φορέων γενικής τυπικής εκπαίδευσης και μη τυπικής εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ), Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.).   ΦΕΚ 3276/23-12-2013 Καθορισμός ωριαίας αμοιβής εκπαιδευτών ενηλίκων Δημοσίων φορέων γενικής τυπικής εκπαίδευσης και μη τυπικής εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ), Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) 

Απαλλαγές από μαθήματα καταρτιζομένων των ΙΕΚ. Αριθ. Πρωτ.: K1/157069-8-10-2019

 

Σημαντικές Διευκρινίσεις Άδειας Ιδιωτικού έργου

Αρ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.57/529/10665-11-10-2024

ΘΕΜΑ: Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή για παροχή διδακτικού ή ερευνητικού έργου

Σε συνέχεια του ως άνω Σε συνέχεια του ως άνω σχετικού εγγράφου μας, αναφορικά με το εν θέματι ζήτημα και δεδομένου ότι στην Υπηρεσία μας έχει περιέλθει μεγάλος αριθμός ερωτημάτων αναφορικά με τις διατάξεις του ν.4957/2022, που αφορούν σε θέματα χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή για παροχή διδακτικού ή ερευνητικού έργου, παρακαλούμε εκ νέου για την διατύπωση των απόψεών σας επί των ερωτημάτων που τίθενται σε αυτό κατά το δυνατόν άμεσα προκειμένου να είναι δυνατή η ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων από τις Υπηρεσίες. Στην Υπηρεσία μας έχουν περιέλθει προς το παρόν τα αρ. 7 σχετικά έγγραφα από τη Διεύθυνση Δια Βίου Μάθησης.

Αναφορικά με το ερώτημα εάν οι ρυθμίσεις του άρθρου 127 του ν.4957/2022 αφορούν αποκλειστικά την παροχή διδακτικού έργου στους ρητά αναφερόμενους στη διάταξη φορείς, ήτοι σε προγράμματα πρώτου και δεύτερου κύκλου σπουδών, ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών και εκπαιδευτικά προγράμματα των Κέντρων Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) η Υπηρεσία μας όσον αφορά τα θέματα αρμοδιότητάς της έχει την άποψη ότι σύμφωνα με τη γραμματική διατύπωση της εν λόγω διάταξης οι προϋποθέσεις και η διαδικασία που προβλέπονται για την παροχή διδακτικού έργου από δημοσίους υπαλλήλους αφορούν αποκλειστικά τους αναφερόμενους στη διάταξη φορείς και δη της ημεδαπής και η παροχή διδακτικού έργου σε άλλους φορείς της ημεδαπής ή εν γένει σε φορείς της αλλοδαπής θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ΥΚ ή τυχόν ειδικές υφιστάμενες διατάξεις, λαμβανομένης υπόψη και της αριθ. 109/2019 γνωμοδότησης του του Ε’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Εσωτερικών και σύμφωνα με την οποία: «Για την παροχή έργου ή εργασίας με αμοιβή από υπάλληλο του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ που διέπονται από τον Υπαλληλικό Κώδικα στο Δημόσιο ή σε δημόσιους φορείς (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κλπ.) απαιτείται άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Υ.Κ., καθόσον η τήρηση της διαγραφόμενης από το νόμο διαδικασίας είναι ανεξάρτητη της νομικής μορφής του εργοδότη, ήτοι του αν το προς ανάθεση έργο ή εργασία παρέχεται σε ιδιώτη εργοδότη ή στο Δημόσιο ή σε δημόσιους φορείς (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κλπ.)…».

Όσον αφορά το τελευταίο ερώτημα που διατυπώνεται στο αρ. 1 σχετικό έγγραφό μας σχετικά με την παροχή διδακτικού ή ερευνητικού έργου σε φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων, έχει ήδη τεθεί υπόψη μας η τροποποίηση που επήλθε στη διάταξη του άρθρου 58 του ν.4075/2012 με το άρθρο 40 του ν.5029/2023. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 58 του ν.4075/2012, όπως ισχύει, «…9. Στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (Ε.Σ.Π.Α.) και του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, η παροχή υπηρεσιών από εκπαιδευτικούς και δημοσίους υπαλλήλους προς όλους ανεξαιρέτως τους φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων γίνεται κατά τους όρους του άρθρου 31 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α’ 26), ως ιδιωτικό έργο, ή κατά τους όρους του άρθρου 127 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), εφόσον το παρεχόμενο έργο αφορά σε διδακτικό ή ερευνητικό έργο. Οι διατάξεις των παρ. 1 έως 5 του άρθρου 55 του ν. 3966/2011 (Α’ 118), όπως και οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση αυτών διοικητικές πράξεις καταργούνται αναδρομικά από τον χρόνο ισχύος τους. Ειδικά τα στελέχη της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες που είναι συναφείς με τα καθήκοντα της κύριας θέσης τους σε φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων, παράλληλα με τα κύρια καθήκοντά τους, χωρίς άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου, ως εξής:…». Λαμβάνοντας υπόψη την ως άνω διάταξη, την Ανάλυση Συνεπειών Ρυθμίσεων για την τροποποιητική διάταξη του άρθρου 40 του ν. 5029/2023 από την οποία προκύπτει ότι η επιφύλαξη αφορά μόνο τους φορείς που αναφέρονται στο άρθρο 127 του ν.4957/2022, κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας η παραπομπή στο άρθρο 127 του ν.4957/2022 αφορά τόσο τη διαδικασία ενημέρωσης της Υπηρεσίας χωρίς να απαιτείται χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή αλλά και τους φορείς που αναφέρονται περιοριστικά στο άρθρο 127 του ν.4957/2022. Για παράδειγμα βάσει της ανωτέρω άποψης της Υπηρεσίας μας, δημόσιος υπάλληλος που επιθυμεί να παρέχει διδακτικό έργο σε ΙΕΚ, που στο συγκεκριμένο παράδειγμα αποτελεί και φορέα υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενης πράξης, αλλά δεν περιλαμβάνεται στους φορείς που αναφέρονται στο άρθρο 127 του ν.4957/2022, πρέπει να αιτηθεί τη χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή δυνάμει του άρθρου 31 του Υ.Κ. και δεν εφαρμόζεται η διαδικασία του άρθρου 127 του ν.4957/2022 (σχετικό και το αρ. 2 έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης που επισυνάπτεται). Δεδομένου ότι στην Υπηρεσία μας περιέρχονται σχετικά ερωτήματα παρακαλούμε και για τις κατά λόγο αρμοδιότητας απόψεις της Υπηρεσίας σας επί των ανωτέρω προκειμένου εν συνεχεία και κατόπιν συνεργασίας των Υπηρεσιών να εκδοθούν και σχετικές εγκύκλιες οδηγίες προς τις Υπηρεσίες.

Επίσης, σε συνάρτηση με το ερώτημα περί της υποχρέωσης χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή για την παροχή διδακτικού έργου σε ΙΕΚ τίθενται υπόψη σας τα αρ. 2, 5 και 6 σχετικά έγγραφα αναφορικά με το ζήτημα ότι στις περιπτώσεις παροχής διδακτικού έργου σε δημόσια ή ιδιωτικά ΙΕΚ, οι υπάλληλοι που ενδιαφέρονται να παρέχουν διδακτικό έργο σε ΙΕΚ ενημερώνονται λίγο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η έγκαιρη ολοκλήρωση εξέτασης των αιτημάτων χορήγησης αδειών για άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή από τις Υπηρεσίες πριν την έναρξη παροχής του αιτούμενου διδακτικού έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Υ.Κ. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι η χορήγηση άδειας για την άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή, σε όσες περιπτώσεις απαιτείται, αποτελεί προϋπόθεση για τη νόμιμη άσκηση του ιδιωτικού έργου με αμοιβή από τον δημόσιο υπάλληλο, καθώς με τις διατάξεις της παρ. 1 και 2 του άρθρου 31 του Υ.Κ. τίθεται εμμέσως πλην σαφώς ο κανόνας της απαγόρευσης άσκησης από τον υπάλληλο ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή και ρητά η εξαίρεση, υπό την προϋπόθεση όμως της συμβατότητας του εν λόγω έργου ή εργασίας με τα καθήκοντα της θέσης του και της μη παρεμπόδισης της ομαλής εκτέλεσης της υπηρεσίας του (Γνμδ. Ν.Σ.Κ. 382/2008) και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η αναδρομική χορήγηση άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή για ήδη χορηγηθέν έργο ελλείψει άλλωστε και σχετικής προς τούτο νομοθετικής ρύθμισης.

Επιπλέον, επισημαίνεται και το αρ. 10 σχετικό έγγραφο κατά το μέρος που αφορά στον προσδιορισμό των ερευνητικών φορέων, για τους οποίους εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 127 του ν.4957/2022 και το εάν υφίσταται καταγραφή των εν λόγω φορέων, όπου θα μπορούσαν να ανατρέχουν οι Υπηρεσίες Προσωπικού των φορέων του Δημοσίου.

Τέλος, συνημμένο αποστέλλεται και το αρ. 3 σχετικό κατά το μέρος που αφορά στην παροχή διδακτικού ή ερευνητικού έργου από εκπαιδευτικούς σε ΕΛΚΕ ΑΕΙ.

Προς διευκόλυνσή σας αποστέλλεται εκ νέου συνημμένο και το ως άνω αρ. 1 σχετικό έγγραφό μας.

 
 
 

Σημαντικές Διευκρινίσεις Άδειας Ιδιωτικού έργου εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με το υπ’ αριθμ. 77045/E1/13-05-2016 έγγραφό του προς απάντηση ερωτημάτων.

Το έγγραφο αυτό έχει θέμα:

ΘΕΜΑ: «Ερωτήματα σχετικά με άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου».

ΣΧΕΤ. : To με αρ.πρωτ. 3651/10-03-2016 έγγραφό σας με αρ.πρωτ.47795/Ε1/21-03-2016 εισερχομένου εγγράφου στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Και αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

Σε απάντηση του παραπάνω σχετικού εγγράφου σας σχετικά με τη χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1, του άρθρου 31 του Ν.3528/2007 ΦΕΚ 26 τ.Α’ 09-02-2007) ορίζεται ότι «Μετά από άδεια ο υπάλληλος μπορεί να ασκεί ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, εφόσον συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του και δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας του.» Όπως προκύπτει από την με αριθμ.πρωτ.2968/12-07-2006 ατομική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το ζήτημα καθορισμού, εκ μέρους του οικείου Τοπικού Συμβουλίου, συγκεκριμένου χρονικού περιορισμού στην ιδιωτική απασχόληση των εκπαιδευτικών (ήτοι δέκα ώρες κατ’ανώτατο όριο), δεν συνάγεται από καμιά διάταξη ούτε ευθέως ούτε κατά παραπομπή στη διάταξη του άρθρου 14 παρ.18 του Ν. 1566/85 που προβλέπει τη δεκάωρη υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Ως εκ τούτου, δεν είναι επιτρεπτή η θέση χρονικού περιορισμού κατά τη χορήγηση άδειας σε εκπαιδευτικό προς άσκηση ιδιωτικού έργου, με κριτήριο την εν λόγω διάταξη. Επομένως, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο οφείλει κάθε φορά να διερευνά μόνο το ενδεχόμενο πολύωρης απασχόλησης του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού να αποτελεί ή όχι αιτία παρεμπόδισης της ομαλής εκτέλεσης των εκπαιδευτικών του καθηκόντων, δυνάμενο, άλλωστε κατ’ εκτίμηση των συγκεκριμένων συνθηκών, να περιορίσει τις ώρες απασχόλησης εκτός υπηρεσίας.

2. Στην περίπτωση κατά την οποία, ασκείται από τον υπάλληλο ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή χωρίς τη χορήγηση προηγούμενης άδειας από το υπηρεσιακό συμβούλιο , εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. θ του άρθρου 107 των Ν.2683/9.2.1999 και 3528/2007, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6, περ. κε του Ν.4325/2015 (ΦΕΚ 47/τ.Α΄/11-5-2015) για ενδεχόμενο διάπραξης πειθαρχικού παραπτώματος. Συνεπώς, δεν μπορεί να χορηγηθεί αναδρομικά άδεια άσκηση ιδιωτικού έργου στην περίπτωση αυτή. Σύμφωνα με την ερμηνεία του υπαλληλικού κώδικα (εκδ. Σάκκουλα), σελ. 240, «Κατά τις διατάξεις του άρθρου 77 ΥΚ» (η αναφορά γίνεται για το Π.Δ. 611/1977 –ΦΕΚ198 Α΄) «απαιτείται σχετική άδεια μόνον για την υπό του υπαλλήλου επ΄ αμοιβή άσκηση ιδιωτικού έργου και όχι για την χωρίς αυτήν άσκηση ιδιωτικού έργου. Στην απαγόρευση του ως άνω άρθρου εμπίπτουν και οι εν αδεία κανονική ή αναρρωτική τελούντες υπάλληλοι (ΣΕ717/1972, 707, 3025/1970)».

Όσον αφορά την άσκηση ιδιωτικού έργου σε περίοδο άδειας άνευ αποδοχών, σύμφωνα με την αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.51/683/οικ.15718/5-8-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΜ7Χ-ΨΡΘ) εγκύκλιο του ΥΠ.Δ.Μ.Η.Δ., ορίζεται ότι με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 37 του Ν.3986/2011, οι υπάλληλοι που κάνουν χρήση των διευκολύνσεων που αναφέρονται στις παρ. 1 και 2 της  παροούσας εγκυκλίου εμπίπτουν στους περιορισμούς της άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, καθώς και στη συμμετοχή σε εταιρείες. Οι περιορισμοί αυτοί προβλέπονται αντίστοιχα στα άρθρα 31 και 32 του Ν. 3528/2007, σύμφωνα με τα οποία, για τις εν λόγω απασχολήσεις, απαιτείται χορήγηση άδειας από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

3. Όσον αφορά, τέλος, την αμοιβή του εκπαιδευτικού για απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα δεν τίθεται όριο απολαβών, εφόσον αυτές φορολογούνται ανάλογα με το ύψος τους και δεν είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται στη βεβαίωση του φορέα η αμοιβή του
αιτουμένου εκπαιδευτικού.
Στην περίπτωση, όμως, που ο εκπαιδευτικός δηλώνει ότι απασχολείται και σε άλλη δημόσια υπηρεσία ή Ν.Π.Δ.Δ. τόσο με σχέση δημοσίου δικαίου, όσο και στο πλαίσιο σύμβαση ιδιωτικού δικαίου, η απαγόρευση κατοχής δεύτερης θέσης στο δημόσιο τομέα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 35, παρ.2 του Υ.Κ. στον Δημόσιο τομέα κάμπτεται, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι
εξής προϋποθέσεις:

α) η δεύτερη απασχόληση δεν θα πρέπει να είναι με πλήρες ωράριο εργασίας,

β) σύμφωνα με την παρ.10 του άρθρου 25 του Ν.4354 (ΦΕΚ 176 τ.Α΄/16-12-2015) για υπαλλήλους που υπάγονται στο νέο μισθολόγιο και «οι οποίοι κατέχουν νόμιμα και δεύτερη έμμισθη θέση σε άλλο φορέα από αυτόν της οργανικής τους θέσης λαμβάνουν το σύνολο των αποδοχών της θέσης τους και το τριάντα τοις εκατό (30%) των αποδοχών της δεύτερης θέσης στην οποία απασχολούνται»,

γ) σύμφωνα με το άρθρο 28 του ίδιου νόμου, σύμφωνα με το οποίο «οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές ή σύνταξη που καταβάλλονται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου των φορέων του άρθρου 7… απαγορεύεται να υπερβαίνουν τις εκάστοτε αποδοχές του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου», δηλ. το ποσό των 4.631 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρέσεις που θέτει η αριθμ.2/31029/ΔΕΠ/6-5-2016 (ΑΔΑ:ΩΛ9ΣΗ-0ΝΜ) νέα διορθωμένη εγκύκλιος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους,

δ) Σύμφωνα με την αριθμ.ΔΙΔΑΔ/Φ.69/ 68 /οικ.21236/25-6-2015 (AΔΑ: Ψ0Ψ0465ΦΘΕ-81Ρ) εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με την οποία εκφράζεται η άποψη του Συνηγόρου του Πολίτη ότι η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή συνιστά αυτοτελές δικαίωμα προβλεπόμενο από τον Υπαλληλικό Κώδικα, υπό τις προϋποθέσεις που θέτει η σχετική διάταξη (άρθρο 31), στις οποίες δεν αναφέρεται ως προϋπόθεση η μη λήψη άδειας για ανατροφή τέκνου με ή χωρίς αποδοχές, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 53 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως ισχύει.

Παράλληλα βέβαια, η άσκηση του δικαιώματος αυτού δεν θα πρέπει να ακυρώνει το σκοπό χορήγησης της άδειας ανατροφής τέκνου, ο οποίος αφορά την προστασία των τέκνων και τής οικογένειας.

ε) Τέλος, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 104 του Συντάγματος ορίζεται ότι: “Οι κάθε είδους πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές των υπαλλήλων του προηγουμένου άρθρου δεν μπορεί να είναι κατά μήνα ανώτερες από το σύνολο των αποδοχών της οργανικής τους θέσης”. Σημειώνεται ότι στον περιορισμό αυτό υπάγεται η με οποιαδήποτε μορφή απασχόληση πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου ή των κυρίων καθηκόντων τους, όπως αποζημίωση για υπερωριακή εργασία ή συμμετοχή σε επιτροπές (πρόσθετες αποδοχές)

 

 

Επαγγελματικά Δικαιώματα

Ειδικότητες ΙΕΚ

Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες Ι.Ε.Κ. Οδηγοί Σπουδών ειδικοτήτων ΙΕΚ του Ν.4186/2013

Αντιστοίχιση Παλαιών Ειδικοτήτων με Νέες Ειδικότητες των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.)

ΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΤΕΕ Β΄ ΚΥΚΛΟΥ, ΤΕΛ ΚΑΙ ΕΠΛ ΣΤΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΙΕΚ.

Απόφοιτοι/ες ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, και ΤΕΕ Β’ ΚΥΚΛΟΥ, έχουν την δυνατότητα να εγγραφούν στα ΙΕΚ σε συναφείς ειδικότητες στο Γ’ εξάμηνο.

  • ΠΡΟΣΟΧΗ! Δείτε το έγγραφο με την αντιστοίχιση όλων των ειδικοτήτων.
  • ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑ.Λ. (ν.4386/2016) ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΙΕΚ

 Τροποποίηση απόφασης Γ2/4321/26.10.88 περί καθορισμού λεπτομερειών λειτουργίας των Σ.Ε.Κ.   

Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις.

ΕΥΡΕΣΗ ΑΔΑ ΦΟΡΕΩΝ:

  • ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

ΑΔΕΙΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ

  • άρθρο 48 παράγραφος1 του Υ.Κ
  • 74275/Δ5/10-07-2007 εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ
  • Χορήγηση κανονικής άδειας εκπαιδευτικών αποσπασμένων σε φορείς ΑΔΑ: 788Θ4653ΠΣ-Ζ7Τ
  • Άδειες Μονίμων Εκπαιδευτικών

Δικαιώματα Μηχανικών

  •  
 

Μητρώο Εκπαιδευτών

Greece

Εφημερίδες

Πρωτοσέλιδα

Δελφων 26, Λιβαδεια, 32131

Ο καιρός

Live Weather Radar Map

© 2016. All rights reserved.

TOP